نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
184
-
الف
+

امامعلی رحمان: خبر درگذشت رئیس جمهور ایران همه مردم تاجیکستان را اندوهگین کرد

نشر برنامه های شاد در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی دولتی تاجیکستان به مدت 2 روز در تاجیکستان متوقف شد.

به گزارش آی فیلم 2، در پی شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه و هیات همراه ایشان در سانحه سقوط بالگرد، مقامات و شخصیت‌های علمی و سیاسی تاجیکستان با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.

«نورالدین سعیداف» رئیس کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان در پی شهادت آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، اعلام کرد، به منظور ادای احترام به مقامات بلندپایه ایران  که در حادثه روز گذشته جان باختند، به مدت دو روز از نشر موسیقی و برنامه‌های شاد در  شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی دولتی این کشور خودداری می شود.

وی اظهار داشت: این مسئله نشانه همدردی و تسلیت دولت و ملت تاجیکستان با مردم دوست و هم فرهنگ ما، ایران است.

«امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان در پیامی شهادت رئیس‌جمهور ایران را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفته و بر اهمیت نقش رئیس‌جمهور شهید ایران در مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد.

در متن پیام تسلیت امامعلی رحمان خطاب به حضرت «آیت‌الله سید علی خامنه‌ای»، رهبر انقلاب اسلامی ایران آمده است:
خبر درگذشت جانسوز «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، ما و همه مردم تاجیکستان را بسیار اندوهگین کرد.

ما با ادای احترام به شخصیت «سید ابراهیم رئیسی» به عنوان یک دولتمرد برجسته، سهم سازنده زنده‌یاد را در رشد و توسعه همه‌جانبه روابط دوستانه و همکاری‌های سودمند بین تاجیکستان و ایران و حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار بلند ارزیابی می‌نماییم.

در ارتباط با این ضایعه بزرگ، مراتب همدردی و تسلیت خود را به جنابعالی، ملت دوست و برادر ایران، خانواده و بستگان آن مرحوم ابراز می‌دارم.از خداوند متعال برای شهدا، رحمت و مغفرت و برای مردم کشور دوست ایران، صبر جمیل مسئلت دارم.در این لحظه‌های غم‌انگیز در کنار ایران و مردم آن هستیم.»

آقای رئیسی صبح یکشنبه برای بهره‌برداری از بند «قیزقلعه‌سی» به روی رودخانه مرزی ارس همراه «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان در سرحد بین دو کشور حاضر شده بود.

رئیس جمهور ایران و تیم همراه وی با سه بالگرد درحال بازگشت به تبریز بودند که 2 بالگرد به مقصد رسیده اما بالگرد آقای رئیسی به دلیل شرایط نابه سامان آب و هوایی دچار سانحه شد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر